Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelsene på denne siden er knyttet til kjøp på vår nettbutikk.  Det handler om vårt ansvar og ditt ansvar, slik at du kan få en så god handleopplevelse som mulig.

1. Generelt

Hvem, hva, hvor – både for deg og oss?

Denne nettbutikken drives av Thea, Astri og Cecilie men eies av Orkla Foods Norge (org.nr. 916 170
858). For å kunne handle i nettbutikken vår må du være over 18 år, eller ha foresattes tillatelse for å
handle hos oss.

Vi jobber for å være så grundige som mulig, men må ta forbehold om eventuelle trykkfeil og
fargeavvik på produktene i nettbutikken. Vi er motstandere mot retusjering, og selv om vi gjør vårt
ytterste for at bildene på nettsiden skal være så representative og stemme overens med virkeligheten
som mulig kan farger oppleves annerledes på ulike dataskjermer, og vi kan ikke garantere at bildene
gjengir de virkelige produktene med 100% nøyaktighet.

Vi vil politianmelde forsøk på svindel. Bare Bra forbeholder seg retten til å heve kjøp dersom det
foreligger mistanke om svindel.

2. Priser

Alle priser du ser i nettbutikken vår er oppgitt i norske kroner og inkludert MVA (25%). Vi tar forbehold om eventuelle prisfeil og prisjusteringer.

Hvis du har funnet et tilbud eller kampanjer, er denne gyldige så lenge vi har varen på lager og
innenfor tidsperioden du finner i kampanjeinformasjonen.

Har du en rabattkode? Den er kun gyldig på ordinære priser og ikke allerede nedsatte varer dersom
det ikke informert om annet. Noen rabattkoder er personlige, kun for deg. De er det fint om du ikke
deler med andre. Og hvis vi mistenker svindel, reserverer vi oss retten til å deaktivere koder og
avslutte tilbud. Generelt sett kan rabattkoder kun brukes en gang.

3. Ordrebekreftelse

For å kunne handle på minbarebra.no må du godkjenne våre salgsvilkår, som utgjør den bindende
avtalen mellom deg og Bare Bra.

Når vi mottar ordren vil du få en bekreftelse til din registrerte e-postadresse. Denne ordrebekreftelsen fungerer også som garantibevis etter fullført betaling. Ta vare på den i mailen din, du trenger ikke
printe den ut. Da sparer du miljøet.

Når du har lagt inn din ordre, gjør vi alt vi kan for at du skal få det du har bestilt så raskt som mulig. Vi skal har som mål å behandle ordren første arbeidsdag etter at du har fått ordrebekreftelsen fra oss.
Se mer informasjon om dette under punkt 5 Levering.

Varene som vises på minbarebra.no skal finnes på lager, men vi må likevel ta forbehold om at feil kan oppstå og et produkt kan være utsolgt. Hvis vi ikke klarer å levere i henhold til din bestilling, vil vi kansellere ordren og du vil få pengene dine tilbake. Du får beskjed om dette på e-post.

4. Betaling

Det skal være enkelt å handle Bare Bra, så betaling i vår nettbutikk gjøres via Vipps eller kortbetaling.

Kortbetaling

Vi godtar betaling med Visa, MasterCard, American Express og Apple Pay gjennom Stripe. Ved
kortbetaling blir pengene i første omgang reservert på din konto. Når vi har pakket og klargjort din
ordre, trekker vi pengene som allerede er reservert. Stripe er blant verdens ledende aktører innen
kjøpsbehandling via netthandel, og sørger for en trygg håndtering av dine opplysninger.

Vipps

Du kan betale raskt og enkelt med Vipps. Overføringen går via NETS og du trenger kun følge
instruksene i Vipps-appen. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet og pengene trekkes når
ordren er sendt. Dette krever smarttelefon med Vipps-app og brukerkonto. Betaling via Vipps følger
deres brukervilkår. Her finner du personvernpolicyen for Vipps.

Kontakt og kundeservice for Vipps

Siden all vår betaling håndteres av Vipps, så er det Vipps som tar seg av alle betalings-
transaksjonene for de ulike betalings-alternativene vi tilbyr. Dersom du har spørsmål som gjelder
betaling, ber vi deg derfor om å kontakte Vipps kundeservice.

5. Levering

Leveringsalternativer, priser og leveringstid

Posten Norge AS frakter alle våre pakker. Pakkene kan bli levert direkte i postkassen hvis det er
plass. Standard leveringstid er 2-3 dager. Dersom pakken er for stor for din postkasse må du hente
den på Posten. Du får SMS fra Posten når sendingen er på vei til deg. Ordre vil bli sendt og håndtert
ved neste virkedag.

6. Angrerett

Det gjelder ikke angrerett etter angrerettloven på varene, siden de er fremstilt etter forbrukers spesifikasjoner.

7. Åpent kjøp

Har du handlet i nettbutikken til Bare Bra, er ikke vi fornøyde før du er fornøyd. Dersom du ikke er
fornøyd med kjøpet du har gjort i vår nettbutikk, så har du i tillegg til angreretten 14 dagers åpent kjøp
fra ordredato. Ta i så fall kontakt med oss, så finner vi en god løsning, men merk at produktet må
være utbrukt, samt at vi vil kunne kreve en returkostnad på 39 kr for å dekke frakten.

8. Klager og reklamasjoner

Vi garanterer at produktene du har bestilt er uten feil og skader når du mottar dem. Dersom du
allikevel mottar et produkt som er ødelagt, eller et kvalitetsavvik, eller at du mottok et annet produkt
enn du bestilte, ber vi deg ta kontakt med oss sånn at vi kan løse det. Ta kontakt så snart som mulig
og senest innen 60 dager.

Bare Bra dekker returkostnaden for reklamasjoner og feilleveringer. Alle reklamasjoner kontrolleres
og godkjennes av oss.

Ta kontakt med vår kundeservice dersom du har en klage eller reklamasjon,

Tilbakebetaling i.f.m. reklamasjoner

Ved reklamasjoner blir salgsprisen for reklamerte varer samt fraktkostnad kreditert din konto normalt
innen 5-10 arbeidsdager.

10. Sikkerhet

Vi bruker sikre sider for overføring av ømfintlig informasjon som kortinformasjon og
personopplysninger. Du kan selv kontrollere at nettsiden du besøker er sikker ved å se på
nettadressen. Vanlige nettadresser begynner med http://, men hvis du befinner deg på en sikker side,
begynner den med https://, hvor ”s” står for ”secure”.

11. Personvern og cookies

Cookies

Bare Bra eies av Orkla Foods Norge AS (org.nr. 916 170 858) Drammensveien 149, 0277 Oslo. Som
et selskap i Orkla følger vi Orklas regler for sikker bruk og behandling av informasjonskapsler og
personopplysninger. Her kan du lese mer om dette.

Vår betalingsløsning leveres av Vipps som bruker cookies for å levere en best mulig
brukeropplevelse. Detaljer om hvilke cookies som benyttes og hvorfor kan du lese
på Personvernerklæring Vipps.

Personvern

Bare Bra eies av Orkla Foods Norge AS (org.nr. 916 170 858). Som et selskap i Orkla følger vi Orklas
regler for sikker bruk og behandling av informasjonskapsler og personopplysninger. Her kan du lese
mer om dette.

12. Force majeure

Ved force majeure blir Bare Bra fritatt for straff for unnlatelse av visse forpliktelser i henhold til denne
avtalen. Hvis situasjonen varer lengre enn to måneder har både Bare Bra og kunden rett til å heve
kjøpet. Med force majeure menes blant annet naturkatastrofer, oversvømmelse, brann, konflikt, krig,
sabotasje, streik, sykdom, ulykke, transportforsinkelser, import/eksportforbud, embargo, ny eller
endret lovgivning og andre forhold utenfor Bare Bras kontroll, uansett om det forekommer hos Bare
Bra eller hos en av våre leverandører eller samarbeidspartnere.

Force Majeure gjelder også i arbeidskonflikter og blokkader hvor Bare Bra selv er gjenstand for eller
tar initiativ til en slik handling. Bare Bra er ikke skyldig i å kompensere skade i andre saker hvor det
har blitt vist normal aktsomhet.

Force Majeure omfatter også administrative beslutninger som påvirker marked og produkter negativt,
som for eksempel forbud, unormal nedgang i markedet eller at selskapet blir utsatt for kriminelle
handlinger som påvirker driften.

13. Tvister

En eventuell tvist vedrørende disse vilkårene skal avgjøres i henhold til norsk lov, av en norsk
domstol.